Cursus ‘Gastheerschap’ voor centrumondernemers

Foto:

Werken aan een gastvrij Medemblik
Op initiatief van de Centrumgroep zijn 20 ondernemers, havenmedewerkers, vrijwilligers en bestuurders op 7 maart gestart met de cursus ‘Hostmanship ofwel: Gastheerschap’. Zij spelen de komende maanden een essentiële rol om de gasten van Medemblik het gevoel te geven dat ze méér dan welkom zijn.

Evenement in MedemblikOp initiatief van de Centrumgroep zijn 20 ondernemers, havenmedewerkers, vrijwilligers en bestuurders op 7 maart gestart met de cursus ‘Hostmanship ofwel: Gastheerschap’. Zij spelen de komende maanden een essentiële rol om de gasten van Medemblik het gevoel te geven dat ze méér dan welkom zijn.

Harry Nederpelt trapte af: “De stad moet als een warme deken voelen voor alle soorten bezoekers die ieder hun eigen behoeften en wensen hebben. Voor zowel de stadsbewoners en winkelend publiek als voor dagjesmensen en waterrecreanten. Hij is de actieve Centrumgroep zeer erkentelijk. Hoe breder de gastvrijheid wordt opgepakt; des te beter het resultaat voor iedereen.”

Focus op de gast

Hoe gastvrijer, des te aantrekkelijker je wordt als stad. Vanuit deze achtergrond is het idee ontstaan om de gastvrijheid van de Medemblikker winkeliers en andere ondernemers te helpen verbeteren. Ter ondersteuning is de cursus Hostmanship naar Medemblik gehaald. Met de focus op gastvrijheid wordt ingezet op de gezamenlijke attractiewaarde van leuke winkels, gezellige horeca, waterrecreatie en cultuurhistorie.

De Centrumgroep bestaat uit afgevaardigden van de MEVO (winkeliers en horeca), Stadshavens, Stichting Stadsherstel, STEM (Stichting Evenementen Medemblik), Toeristisch Platform en de Stadsraad.

Bron: Gemeente